pondělí 27. dubna 2015

Pavilon


Tak je konec 2. fáze. Vytvářeli jsme návrh našeho vlastního pavilonu pro výstavu o historii Baby, naší vily a jejího architekta. Já navazovala na Paličkovu vilu od architekta Marta Stama. 

Hlavní součástí odevzdávaných prací byl model v měřítku 1 : 50. Každý model měl mít odklápěcí stěnu, aby bylo dobře vidět na prostor uvnitř. Model jsme dále fotili a fotky umisťovali na plakát k pavilonu. Při volbě grafiky plakátu jsme vycházeli z designu plakátů umělce Sutnara, pro kterého je na Babě také postavena jedna vila a který vytvořil plakát k příležitosti otevření výstavy na Babě. Z jeho grafiky jsem přebrala lehce retro odstín tyrkysové barvy a jejím použitím jsem vytvořila kontrastní akcenty na plachtě.


Tyrkysová barva na punčoše



Model pavilonu
Odklápěcí strana modelu


Každý si měl pro svůj pavilon vybrat jeden nebo dva základní rysy (či myšlenky) které si interpretuje do svého pavilonu. V mém případě to byla hlavně myšlenka pohybu a dynamiky, rozvíjející se budovy v čase a prostoru. Také jsem čerpala inspiraci z fotografie známého tanečního páru Freda a Ginger, a proto jsem koncept založila na dvou samostatně stojících budovách propojených propojených skleněným krčkem. 


Konceptuální skici
Také jsem vytvořila pár základních skic exteriéru a interiéru (hlavní prostor výstavy s mezaninem).






Na dalším obrázku jsou půdorysy přízemí a prvního patra. Ve větší a rozlehlejší budově (Ginger) se nachází hlavní výstavní prostory a v prvním patře balkon, ze kterého je na výstavu vidět. V menší a vyšší budově (Fred) jsou pouze obsluhující prostory jako schodiště, záchody a technická místnost. Spojovacím prvkem je skleněný krček v obou patrech, v přízemí zároveň slouží jako vstupní hala. Číslicemi jsou označené jednotlivé místnosti podle jejich funkce.

01 vstup, 02 recepce, 03 výstavní prostor, 04 chodba, 05 WC, 06 chodba, 07 technická místnost, 08 skleněný krček, 09 balkon


Půdorys přízemí a prvního patra


Řezy znázorňují hlavně prostorové uspořádání jednotlivých budov. Na prvním řezu je také znázorněn střešní světlík, který slouží k prosvětlení budovy. 

Řez menší vysokou budovou
Řez skleněným krčekm


Nakonec už zbývají jen pohledy na fasády. V širší budově jsem použila menší horizontální okna v přízemí, protože jsou to výstavní prostory a přímé světlo by mohlo uškodit historickým fotografiím. Prostor jsem poté musela prosvětlit, aby působil příjemně, proto jsem v prvním patře navrhla na západní a východní straně okna téměř přes celou část stěny. Tyto okna také podporují případný výhled na Babu nebo pražské panorama. 
Ve vysoké štíhlé budově jsou použita vysoká vertikální okna, stupňující se podle schodiště, které je uvnitř. Podporují výšku budovy Freda. 

Západní a východní fasáda

Severní a jižní fasáda

V rámci 3. a 4, fáze budeme umisťovat naše pavilony po větších skupinkách do konkrétního prostředí na Babě. 


Odkaz na Sutnarovu grafiku

1 komentář:

  1. Adélo skvělá grafika na začátku :) Koncept máte dobrý, doufám, že toho náležitě využijete při adaptaci do terénu. Ke grafice ale několik drobných poznámek. U fotografií modelu by to chtělo nechat trochu víc pozadí - případně připhotoshopovat a neořezávat tak těsně. Koncepční skici jsou pěkně barevné. Do skic interiéru bude třeba dostat trochu více detailu - ostění, případně členění oken. Možná by pomohlo použít i menší ploše trochu barvy.
    Půdorysy jsou fajn. Zapomněla jste ale zřejmě zde publikovat legendu místností, když už máte místnosti označeny čísly. Klidně popište místnosti přímo do výkresu, ale určitě zmenšete písmo.
    Řezy pěkné, ale úplně vám chybí podlaha a základová deska, nebo jiný základ. Zeleně je vyznačen terén. Pohledy také dobré, bude třeba se ještě detailněji zaměřit na konstrukci a členění proskleného krčku. Doporučuji vám se podívat v další fázi na příklady podobných konstrukcí.
    Zítra se moc těšíme na vaší prezentaci. Zkuste si jí přeříkat dopředu alespoň jednou nahlas, pokud to zvládnete. Určitě budete výborná!

    OdpovědětVymazat